Oftest stillede spørgsmål

Før afrejse
Er eventuelle rabatter fratrukket de priser, som jeg ser på hjemmesiden?
Hvornår og hvordan betaler jeg for min rejse?
Hvornår modtager jeg mine rejsedokumenter?
Hvad er ”Mit Sunweb”?
Hvordan tegner jeg en rejse- og afbestillingsforsikring?
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en bekræftelse på min rejsebestilling?
Skal jeg betale ekstra for transfer?
Skal jeg betale ekstra for bagage?
Får jeg tilsendt bagagemærker?
Hvordan fungerer booking på forespørgsel?
Hvordan ændrer/annullerer jeg min booking?
Hvad gør jeg, hvis jeg har specifikke ønsker til min reservation?
Hvordan anvender jeg et gavekort?
Kan jeg medbringe kørestol/klapvogn/barnevogn?
Hvilke regler er gældende for gravide?

Under rejsen
Hvornår skal jeg være i lufthavnen?
Er det nødvendig at medbringe pas på rejsen?
Er der guider på min destination?
Hvad gør jeg, hvis der opstår problemer på min rejse?
Hvad gør jeg, hvis jeg vil med på en udflugt?
Hvad indgår der i de forskellige forplejningstyper?
Hvad gør jeg, hvis jeg har allergi?

Efter hjemkomsten
Hvad gør jeg, hvis jeg har en reklamation?
Jeg har glemt noget på destinationen, kan I hjælpe?
Jeg er utilfreds med et køb jeg har gjort på destinationen, kan I hjælpe?


Før afrejse

Er eventuelle rabatter fratrukket de priser, som jeg ser på hjemmesiden?

Alle priser på hjemmesiden er fratrukket eventuelle kampagne- og Early booking-rabatter. Hvis du indtaster, at du rejser med børn, så vil eventuelle børnerabatter også blive fratrukket.

Hvornår og hvordan betaler jeg for min rejse?

Depositum for rejsen skal betales senest 3 dage efter, at du har bestilt din rejse. Restbeløbet betales senest 6 uger før afrejse. Hvis du bestiller en rejse, hvor der er mindre end 6 uger til afrejse, skal hele beløbet betales omgående. Betaling kan ske via ”Mit Sunweb” eller bankoverførsel. Se mere om betaling af din rejse i Sunwebs ”Værd at vide”.

Hvornår modtager jeg mine rejsedokumenter?

Du modtager dine rejsedokumenter mellem 7 og 10 dage før afrejse. Disse vil blive sendt til dig per e-mail. Hvis du ønsker at få dine rejsedokumenter tilsendt med posten, vil du blive opkrævet et administrationsgebyr på 115,-.

Hvad er ”Mit Sunweb”?

”Mit Sunweb” er din personlige rejseside hos Sunweb. Her kan du finde alle data vedr. din rejse. Du kan også foretage betaling gennem ”Mit Sunweb”

Hvordan tegner jeg en rejse- og afbestillingsforsikring?

Rejse- og afbestillingsforsikring kan tegnes i forbindelse med bestilling af rejsen – både når du bestiller online eller hos vores rejsekonsulenter. Du kan læse mere om forsikringer i Sunwebs ”Værd at vide”

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en bekræftelse på min rejsebestilling?

Hvis du ikke modtager en bekræftelse på din rejsebestilling i løbet af få timer, så kan du tjekke om den er havnet i ”uønsket post” i din e-mailindbakke. Hvis den ikke ligger der, bedes du kontakte os på tlf. 70 22 04 64.

Skal jeg betale ekstra for transfer?

Når du bestiller en pakkerejse med fly og hotel hos Sunweb, så er transfer altid inkluderet i prisen. Bemærk dog, at transfer ikke er en del af din rejse, hvis du kun har bestilt flybillet.

Skal jeg betale ekstra for bagage?

Indchecket bagage er ikke inkluderet i rejsens pris. De specifikke priser for bagage vil fremgå ved bestilling af rejsen.

Får jeg tilsendt bagagemærker?

Sunweb fremsender ikke bagagemærker. Vi anbefaler dog, at du bruger dine egne bagagemærker, og evt. noterer dine kontaktinformationer på indersiden af din bagage.

Hvordan fungerer booking på forespørgsel?

Du kan opleve, at en booking er på forespørgsel (lilla priser på sommerrejser og lyseblå priser på skirejser). Dette vil sige, at værelsestypen som udgangspunkt er udsolgt. Når du har gennemført din booking på forespørgsel, kontakter vi vores samarbejdspartner og forespørger på tilgængelighed. Du kontaktes i løbet af 5 dage, og hvis hotellet er tilgængeligt, så er bestillingen bindende på lige vilkår med en almindelig bestilling.

Hvordan ændrer/annullerer jeg min booking?

Ændringer og annullering skal ske skriftligt til Sunweb, og kan kun gøres af den rejseansvarlige. Se mere om omkostninger i forbindelse med ændringer/annullering i Sunwebs ”Værd at vide”

Hvad gør jeg, hvis jeg har specifikke ønsker til min reservation?

Hvis du har specifikke ønsker til din reservation, kan dette angives i bookingtrin 4. Bemærk, at Sunweb ikke kan garantere, at det kan lade sig gøre at efterkomme dit ønske.

Hvordan anvender jeg et gavekort?

Hvis du ønsker at bruge et gavekort som betaling for din rejse, skal dette fremsendes til Sunweb. Hvis gavekortet er i form af en rabatkode, kan denne indløses i bookingtrin 3. Du kan læse mere om gavekort og tilgodebeviser i Sunwebs ”Værd at vide”.

Kan jeg medbringe kørestol/klapvogn/barnevogn?

Kørestol/klapvogn/barnevogn kan frit medbringes på rejsen. Lufthavnspersonalet vil give instrukser i forhold til eventuel indcheckning af disse.

Hvilke regler er gældende for gravide?

Reglerne for gravide rejsende varierer fra det ene flyselskab til det andet. Du kan se reglerne for de enkelte flyselskaber i Sunwebs ”Værd at vide”

Under rejsen

Hvornår skal jeg være i lufthavnen?

Når du rejser med Sunweb, skal du være i lufthavnen senest 120 minutter før anførte afrejsetidspunkt. Se mere information om flyrejsen i Sunwebs ”Værd at vide”

Er det nødvendig at medbringe pas på rejsen?

Du skal medbringe pas på din rejse for at kunne legitimere dig. Du er selv ansvarlig for passets gyldighed. Bemærk, at på visse af Sunwebs destinationer kræves det, at din pas er gyldigt i minimum 6 måneder efter hjemrejse. Læs mere om pas i Sunwebs ”Værd at vide”

Er der guider på min destination?

På langt de fleste af Sunwebs destinationer er der danske guider, som vil vise dig til rette og besvare eventuelle spørgsmål. Guidernes kontaktinformation vil fremgå af dine rejsedokumenter. I enkelte tilfælde vil Sunweb være repræsenteret af en engelsktalende repræsentant. Under de enkelte destinationer vil det være angivet, om der er dansk guide.

Hvad gør jeg, hvis der opstår problemer på min rejse?

Hvis du oplever problemer på din rejse, skal du altid kontakte Sunwebs guider hurtigst muligt. De kan som regel hjælpe dig og løse problemet.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil med på en udflugt?

Udflugtsprogram udleveres sammen med dit velkomstmateriale ved ankomst til destinationen. Hvis du ønsker at reservere plads på en udflugt, gøres dette ved henvendelse til guiderne.

Hvad indgår der i de forskellige forplejningstyper?

Sunwebs hoteller tilbyder forskellige typer af forplejning. Du kan se information om forplejning under det enkelte hotel og i Sunwebs ”Værd at vide”

Hvad gør jeg, hvis jeg har allergi?

Hvis du har allergi eller følger en særlig diæt, underretter vi gerne hotellet. Dog kan vi ikke garantere, at hotellet har mulighed for at tage hensyn til særlige diæter.

Efter hjemkomst

Hvad gør jeg, hvis jeg har en reklamation?

Hvis du har en reklamation i forbindelse med din rejse, skal du straks rette henvendelse til guiden på destinationen. Ønsker du at indgive en reklamation efter hjemkomst, bedes denne sendes skriftligt til Sunweb senest en måned efter rejsens afslutning. Reklamation, der ikke er blevet rapporteret på rejsemålet, vil ikke blive behandlet. Se mere om reklamationer i Sunwebs ”Værd at vide”

Jeg har glemt noget på destinationen, kan I hjælpe?

Vi hjælper gerne med efterlysning af glemte sager. Hvis du har glemt noget, bedes du kontakte os straks efter hjemkomst. Til dækning af omkostninger i forbindelse med efterlysningen, opkræves et gebyr på 300,-. Dette skal betales, uanset om den glemte genstand tilvejebringes eller ej. Se mere om glemte sager i Sunwebs ”Værd at vide”

Jeg er utilfreds med et køb jeg har gjort på destinationen, kan I hjælpe?

På mange af Sunwebs destinationer finder du et stort udvalg af lokale handlende. Kvaliteten af deres produkter er meget varieret, og Sunweb kan desværre ikke påtage sig at hjælpe, hvis du er utilfreds med et produkt købt på destinationen.
Deltagere

Indtast dine oplysninger om deltager antal, som du ønsker med på ferien. Sunweb vil derefter tage hensyn til oplysningerne vedr. rejseinformation og prisberegninger.

(fra 17 år)
(2-16 år)
(0 til 1 år)